2011. június 16., csütörtök

Nézői szemmel - A Karib-tenger kalózai: Ismeretlen vizeken - / Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides /

Szerencsémre nem elemzem a filmet, mert azt hiszem nem vagyok hozzászokva a többoldalas unalmas kritikához. Persze lehetne viccesen is, mint Jack Sparrow, de nem a mostani részben. Sőt talán mind a négy részt együttvéve még lenne rá esély, ahogy arra is lett volna, ha egy kicsivel érdekesebb, pörgősebb és némileg humorosabb lett volna a ráadás. A trilógia levezetésének mezsgyéjén haladva rengeteg kérdés marad meg bennünk az Ismeretlen Vizeken című rész után.
Ugyebár engem mindig felizgat, ha esélyt látok a folytatásra és ezt olykor kőkeményen meg is mondom. Már annyira várom a soron következő ötödiket, egy ismét, remekbe szabott, semmitmondó címmel. Akár találgathatunk is: A Karib-tenger kalózai: Fel a vitorlát, vagy Féllábbal a paradicsomban, esetleg még megkockáztathatjuk azt is, hogy A Fekete Gyöngy bosszúja vagy visszatérése. Itt már számolnunk kell azzal, hogy a kellő misztikum manifesztálódik, esetleg mutálódik a sületlenség, és Feketeszakáll szelleme visszatér egy hajó formájában. Egy bizonyos, addig bohóckodhatunk a tengeren, amíg Johnny Depp ki nem öregszik a szerepéből. Erre momentán nagyon kevés esély van, de azért bízzunk a korai öregedésben és hogy főhősünk nem hidratál minden este. Nézőként teljesen elkavarodtam a filmben, volt ahol értettem a sztorit, volt ahol nem, de olyan is volt, ahol magamtól találtam ki ezt, azt. Talán 5-10 percet át is aludtam olykor a „semmit-nemlátok-de-nem-is- érdekel” képsorok között. Mintha direkt csinálták volna, ha jön egy kis akció, akkor sötét legyen. Jobb a képzeletre bízni, talán élvezetesebb is olykor, mint maga a film. A kalózos filmeket kedvelőknek nem is árulnék el több élvezetes momentumot a filmből (mintha lenne több), mindenki maga döntse el -mivel nem első részről van szó-, hogy kíváncsi egy újabb 10 perces hajókázásra a Karib-tengeren.
Az estémet vigasztalta volna, ha a jégkásakeverőből legalább egy szirén felbukkan, amíg várok a soromra. Próbáltam szuggerálni a jeges-tengert, de nem akart megjelenni egy bájos, angyalarcú sellő sem. Nekem se jöhet össze mindig minden, vannak napok, hetek amikor nélkülözni kell. Visszatérve a mozihoz, látom a rengeteg soron következő filmet és már most keserűséggel tölt el az a tudat, hogy ez a május tartogat még egy-két kifogásolható filmet számunkra. Ezért igyekszem mielőbb kipihenni magamat és újult erővel belevágni a mozivilág sűrűjébe.

Tudom, hogy nem szokásom visszatérni ilyen hamar egy írásom után, de hazaérve nem hagy a gondolat és utána néztem pár dolognak. Persze nem a Karib-tenger kalózai érdekelt engem elsősorban...mi, hogy azt hittétek, ezek után még...? Háp háp háp háp. Na, de a viccet félretéve azt olvastam, hogy... A Szirének csodás hangú, de gyilkos természetű tengeri nimfák, akik a Sirenum scopuli elnevezésű kis szigetcsoporton laknak, Campania partjainak (Dél-Olaszország, Sorrentói-öböl) közelében...

-HORGÁSZNI MENTEM!-


Ajánljuk-e a filmet? -CSAK Jack Sparrow fanatikusoknak-
(színes, magyarul beszélő, amerikai kalandfilm, 137 perc, 2011 (12) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése